Άγχος πριν τον αγώνα; 7 Συμβουλές για το προηγούμενο βράδυ


  
 Η καλή προετοιμασία για έναν αγώνα ξεκινά πάντα από το προηγούμενο βράδυ. Μια πολύ σημαντική φράση που θα πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά ή οι νεαροί αθλητές σας είναι πως ''Αποτυχία στην προετοιμασία σημαίνει προετοιμασία για αποτυχία".

   Και αν, η προπόνηση είναι το σημαντικότερο κομμάτι της προετοιμασίας αυτής, δεν θα πρέπει να μην δίνουμε σημασία και στο προηγούμενο βράδυ του αγώνα και την σημαντικότητα του για καλύτερη απόδοση στον αυριανό αγώνα. Αυτό μας έκανε να αναρωτηθούμε οπότε '' τι πρέπει να σκέφτονται οι αθλητές πριν τον αγώνα;'' '' Υπάρχουν σκέψεις πιο χρήσιμες από κάποιες άλλες;'' και τέλος ''παίζει ρόλο η προηγούμενη βραδιά στην απόδοση τους;''

   Μετά από μια αναζήτηση σε έρευνες πάνω σε αυτό το θέμα σας παρουσιάζω τις 7 καλύτερες συμβουλές που βοηθούν στην καλύτερη ψυχολογική και νοητική προετοιμασία για τον αγώνα της αυριανής ημέρας.

                   1.Φτιάξε θετικές εικόνες

    Το να φτιάχνεις θετικές εικόνες στο μυαλό σου, όπως για παράδειγμα πως θα έχεις μια πολύ καλή παρουσία στον αγώνα, βοηθά εξαιρετικά στην αύξηση της αυτοπεποίθησης και στον έλεγχο της νευρικότητας. Με λίγα λόγια φτιάχνουμε την τέλεια εικόνα για τον αυριανό αγώνα και αφήνουμε τις αρνητικές σκέψεις και το άγχος στην άκρη.

                  2. Θυμήσου την ημέρα με την καλύτερη απόδοση σου.

Γύρισε τον χρόνο πίσω στην ημέρα που τα είχατε πάει τέλεια, ακόμα και αν δεν ήταν ο αγώνας και ήταν απλά μια προπόνηση. 

  • Τι έκανες εκείνη την ημέρα και βοήθησε στην απόδοση σου; 
  • Τι μπορείς να κάνεις για να γίνει ακόμα καλύτερο; 
  • Τι θα κάνεις διαφορετικά την επόμενη φορά;

                 3. Θυμήσου την προπόνηση για αυτόν τον αγώνα.

    Όλη η προπόνηση, οι κόποι, οι στιγμές χαράς και λύπης μέσα στο γήπεδο. Σε οποιαδήποτε καιρική συνθήκη και αν ήταν, όποια μέρα και αν ήταν. Η ημέρα που πήγες  στο γήπεδο για προπόνηση ενώ οι φίλοι σου πήγαν για βόλτα έξω, η ημέρα που θύμωσες με τους γονείς σας γιατί δεν μπορούσαν να σε πάνε, είναι δείγματα του πόσο έτοιμος είσαι για τον αγώνα που έρχεται.

                4. Συγκεντρώσου στον εαυτό σου και μην συγκρίνεις την απόδοση των άλλων με την δική σου. 
   
   Όταν ένας αθλητής συγκρίνει την απόδοσή του με την απόδοση των άλλων γύρω του, τότε αυτομάτως σταματά και να ελέγχει τα συναισθήματα και τον αυτοέλεγχο του. Είναι αγχωτικό και αυξάνει το αίσθημα της αποτυχίας. Αντίθετα, εστιάζοντας μόνο στον εαυτό του αυξάνει την αίσθηση αυτή. Υπενθυμίζουμε οπότε πάντα τα θετικά στοιχεία του κάθε ένα ώστε να εστιάζει σε αυτά και να νιώθει πιο άνετα για τον επόμενο αγώνα.

  • Τι μπορώ να κάνω αύριο;
  • Πως θα το πετύχω;

               5.  Θυμήσου ανάλογες καταστάσεις και τι έκανες για να τις κερδίσεις.

   Το να υπερπηδάς τα διάφορα εμπόδια στην ζωή είναι ένα πολύ σημαντικό μάθημα που μαθαίνεις μέσα από τον αθλητισμό. Πως να το ξανακάνεις το ίδιο οπότε;

  • Σκέψου την κατάσταση που ήσουν τότε και τι σε βοήθησε να την ξεπεράσεις;
  • Τι έμαθες από αυτό;
  • Ποιος σε βοήθησε να τα καταφέρεις;

   Τρεις πολύ απλές ερωτήσεις που ενθαρρύνουν τους αθλητές σας να βρουν την χαμένη τους αυτοπεποίθηση και να νικήσουν και πάλι αυτό το εμπόδιο μπροστά τους, μαθαίνοντας τους πως ακόμα και αυτά τα εμπόδια είναι απαραίτητα για να μάθουν και γίνουν καλύτεροι.

              6. Δες τον αγώνα σαν πρόκληση και όχι σαν απειλή.

   Όταν αντιμετωπίζεις κάτι σαν απειλή είναι μαθηματικά βέβαιο πως θα σε οδηγήσει άγχος. Οι αθλητές όμως, που αντιμετωπίζουν έναν αγώνα σαν πρόκληση και όχι σαν απειλή, έχουν πολύ καλύτερη απόδοση. Αντί να σκεφτείς οπότε μια ενδεχόμενη ήττα σκέψου πως αύριο είναι η ευκαιρία σου να δείξεις τον καλύτερο σου εαυτό. Η σκέψη της αποτυχίας έχει επίσης αρνητικές επιπτώσεις και στον ύπνο.

            7. Κοιμήσου καλά

   Η διάρκεια του ύπνου καθώς και η ποιότητα του είναι καθοριστικοί παράγοντες για την καλύτερη μας απόδοση.  Σε προηγούμενο άρθρο είχα αναφέρει ακριβώς τις επιπτώσεις του ακανόνιστου ύπνου στην απόδοση των νέων, βέβαια εδώ μιλάμε για την νύχτα ακριβώς πριν τον αγώνα και είναι κανόνας πως ο καλός ύπνος βοηθά στην δημιουργικότητα, στην καλύτερη διάθεση και στην συγκέντρωση μας την επόμενη ημέρα. 

* Θα ακολουθήσει άλλο άρθρο με τα κοινά λάθη που κάνουμε πριν τον ύπνο.

   Κλείνοντας, είναι ύψιστης σημασίας να γνωρίζουμε πως η θετική σκέψη πριν από έναν αγώνα βοηθά πολύ στην απόδοση των νέων. Όποια τεχνική και στρατηγική και αν ακολουθεί ο καθένας πρέπει αυτό να μην το βγάζει ποτέ από το μυαλό του. 


Νίκος Βράντσης 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια